Ultimate magazine theme for WordPress.

در زیر یوغ (سوزاندن خار و خاشاک)

نقاشی در زیر یوغ (سوزاندن خار و خاشاک) اثر ارو یارنه‌فلت

نقاشی در زیر یوغ (سوزاندن خار و خاشاک) اثر ارو یارنه‌فلت – کل اثر

مشخصات اثر

  • اسم اثر: در زیر یوغ (سوزاندن خار و خاشاک) – Under the Yoke (Burning the Brushwood)
  • هنرمند : ارو یارنه‌فلت – Erik (Eero) Nikolai Järnefelt
  • تکنیک : رنگ و روغن روی بوم
  • سال خلق : 1893
  • سایز اثر :131 *164  سانتیمتر
  • محل نگهداری :  Ateneum Art Museum Helsinki, Finland

هنرمند فنلاندی اثر

اریک نیکولای یارنه‌فلت نقاش و استاد هنر فنلاندی بود. وی بیشتر به خاطر پرتره ها و مناظر منطقه اطراف پارک ملی کولی شهرت دارد. وی در نمایشگاه جهانی پاریس 1889 و 1900 برنده مدال شد و در دانشگاه هلسینکی به تدریس هنرپرداخت و رئیس آکادمی هنرهای زیبا فنلاند بود.

نقاشی در زیر یوغ (سوزاندن خار و خاشاک) اثر ارو یارنه‌فلت – بخشی از اثر

درباره اثر در زیر یوغ (سوزاندن خار و خاشاک)

در زیر یوغ (سوزاندن خار و خاشاک) مشهورترین اثر ارو یارنه‌فلت است. این اثر برای اولین بار کاله والا نامگذاری شد ، در حالی که نام فعلی اثر هنگامی که در سال 1897 به نمایش گذاشته شد ظاهر شد. این صحنه درلاپینلاتی، ساوو شمالی ، جایی که ارو یارنه‌فلت تابستان 1893 را در خانه مزرعه رانان پورولا گذراند ، نقاشی شد.

سنت بریدن و سوزاندن (بریدن و سوزاندن یا زمین‌سوزی، یکی از روش‌های کشاورزی بدوی است که طی آن با بریدن و سوزاندن گیاهان جنگلی، یک قطعه زمین برای کشاورزی آماده می‌شود. از آنجا که چوب مرده بهتر از چوب زنده می‌سوزد، در این روش، کشاورزان نخست در آغاز فصل خشکی، در تنه درختان با تیشه و تبر شکاف‌های عمیقی ایجاد می‌کنند و بعد از چند ماه که درخت مرده یا نیمه‌مرده شد، آن را می‌سوزانند.)هنوز هم در این منطقه رواج داشت و این هنرمند طرح هایی از زمین را کشید و از مردان و زنان در محل کار در تابستان عکس گرفت.

الگوی شخصیت اصلی نقاشی ، یوهانا کوکونن ، خدمتکار 14 ساله خانواده بود. یورنفلت صورت دختر را با دوده سیاه کرده ، هاله ای از دود را به اطراف اضافه کرده و چنان نگاه سرزنشگری را در چشمان او نقاشی کرده است که به نمایندگی همه کارگرانی که به سختی مشغول کارند به بیننده اثرملتمسانه نگاه میکند و قلب را به درد می آورد.

نقاشی در زیر یوغ (سوزاندن خار و خاشاک) اثر ارو یارنه‌فلت – بخشی از اثر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.