Ultimate magazine theme for WordPress.

چگونه یک استیتمنت هنری بنویسیم ؟(قسمت دوم)

چگونه یک استیتمنت هنری بنویسیم ؟! (قسمت اول)
چگونه یک استیتمنت هنری بنویسیم ؟! (قسمت اول)

مرحله طوفان مغزی

چگونه یک استیتمنت هنری بنویسیم ؟! (قسمت دوم)

تمام آنچه گفته شد ، نشستن و نوشتن جملات روشن ، مختصر و جذاب در مورد هنر شما دلهره آور است. بنابراین با جملات شروع نکنید. با یک تمرین نوشتاری که برای شما هیجان انگیز ، روانتر یا طبیعی است ، کار خود را راحتتر کنید.

چند پیشنهاد :

هنر خود را در یک فضای دیجیتالی یا فیزیکی جمع کنید و واقعاً به آن نگاه کنید

ممکن است شما از نزدیک مشغول به جزییات ساخت اثر خود باشید و مدتی است که ازدور روند کاری خود را مشاهده نکرده اید. نگاه کنید چه مشترکات و اختلافاتی را می بینید؟ در مورد مجموعه وفرم خاصی از هنر به طور كلی بیندیشید.

لیستی از صفتهایی که کار شما را توصیف می کنند بنویسید

از توصیف کننده های تصویری و لحنی استفاده کنید. خاص باشید و از اصطلاحات اصیل هنری پرهیز کنید. اگر هنر شما ردپای مینیمالیسم را دنبال کند ، می توانید آن را کم حرف توصیف کنید؟ یا ریتمیک؟ آیا کار شما خنده دار ، شکننده ، نامرتب است؟

حرف های خود را در توصیف هنر خود برای یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا یکی دیگر از هنرمندان ضبط کنید

این احتمال وجود دارد که شما دائماً درباره کار خود توصیفاتی دارید. آیا بازدید از استودیو پیش رو دارید؟ مکالمه را ضبط کنید (با اجازه شخص مقابل) ، صدا را رونویسی کنید و آن را برای جزئیات مربوطه استخراج کنید.

به احساسات و عکس العمل هایی که می خواهید مخاطبانتان با آن کنار بیایند فکر کنید

ممکن است قصد یک هنرمند تأثیر کمی در تفسیر مخاطب داشته باشد ، اما بیان هنرمند یکی از معدود مکان هایی است که می توانید مخاطب را به نتیجه مطلوب خود برسانید. آیا آنها چیزی از هنر شما یاد می گیرند یا ارتباطات جدیدی بین سوژه های متفاوت برقرار می کنند؟ آیا می خواهید مردم را تحریک ، شاد ، عصبانی کنید؟

درباره آنچه که در استودیو انجام داده اید نامه ای معمولی به بهترین دوست خود بنویسید

“لوری عزیز ، امروز پنج ساعت وقت صرف کار با پاپیه-ماشه کردم و یک نسخه مقوایی از یک اسباب بازی همستر را ساخته ام. به نظر می رسید مانند یک کاردستی کلاس اول دبستان است ، اما این همان چیزی است که من می خواستم برروی آن کار کنم. فکر می کنم این باعث خنده تو خواهد شد. “

اثر خود را به خطر بیندازید.

سوالاتی که امیدوارید در کار خود به آنها پاسخ دهید چیست؟

اصول بیانیه هنرمند (استیتمنت هنری)

ناگهان ، شما یک دسته کلمه دارید که هنر شما را توصیف می کند. اکنون می توانید بهترین ها را برای تحقق بخشیدن به عناصر اساسی بیانات هنرمند انتخاب کنید: چه ، چرا و (احتمالاً) چگونه.

چه :

اطمینان حاصل کنید که در چه رسانه ای کار می کنید (نقاشی ، مجسمه ، نصب ، فیلم بدون روایت ، اجرای طولانی مدت و غیره). شگفت آور است که چگونه بسیاری از بیانیه ها شامل این واقعیت های اساسی نیستند.

چرا :

سعی کنید به این یکی بیش از حد فکر نکنید. به طوفان مغزی و مکالمات گاه به گاه خود نگاه کنید. شما این کار را می کنید زیرا شما را هیجان زده میکند. دقیقاً از چه چیزی هیجان زده اید؟ اعتماد به نفس داشته باشید: هنر شما نباید “امیدوار” باشد یا “سعی کند” کاری را برای بیننده انجام دهد ، بلکه فقط باید این کار را انجام دهد. در اینجا جایی است که می توانید بدون اینکه خیلی به حاشیه های دست و پاگیرتاریخ هنر، تأثیرات و الهامات خود بپردازید ، هنر خود را مطرح کنید.

چگونه :

اگر یک فرایند واقعا منحصر به فرد دارید که درک آن مهم است – یا روشی که تصاویر نمی توانند به طور دقیق منتقل کنند – به طور خلاصه نحوه کار خود را شرح دهید. (لطفا توجه داشته باشید: کلاژ فرایند منحصر به فردی نیست و هیچ راهی مبتکرانه برای توصیف آن وجود ندارد ، حتی اگر از کلمه “کنار هم استفاده کنید”).

فراتر از برآورده ساختن این الزامات اساسی “چه ، چرا و چگونه” ، بیانیه هنرمند را می توان با هر لحن و ساختار جمله ای که به نظر شما بهتر برسد ، ارسال کنید. (من استفاده از جملات کامل را تشویق می کنم ، زیرا جمله های ناتمام و خرده خرده به نظرناپخته می رسد.)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.