Ultimate magazine theme for WordPress.

چگونه یک استیتمنت هنری بنویسیم ؟(قسمت سوم)

چگونه یک استیتمنت هنری بنویسیم ؟(قسمت سوم)
چگونه یک استیتمنت هنری بنویسیم ؟(قسمت سوم)

آشنایی با پرچم های قرمز اخطار ، اقدامات بد و تله های دیگر برای جلوگیری از آنها

در طی چندین سال خواندن بیانیه های هنرمندان یا استیتمنت هنری (و بیانیه های مطبوعاتی گالری) ، لیستی از کلمات و عبارات ممنوع که همیشه در حال رشد هستند را تهیه کرده ام. گرچه به نظر می رسد این شیوه های نوشتن فانتزی به نظر می رسند ، اما در واقع خالی هستند و استفاده از آنها باعث می شود که یک قسمت از نوشته ها تنبل و نامفهوم به نظر برسد. بیانیه هنرمندان به ویژه در معرض این تله ها قرار دارند زیرا ما آنچه را که فکر می کنیم مردم می خواهند بشنوند به جای آنچه در واقع برای کارهای ما صادق است ، می نویسیم.

بیانیه هنرمند شما باید احساس شود که توسط شما یعنی خود واقعی هنرمند نوشته شده است – نه توسط یک نظریه پرداز انتقادی یا استاد تاریخ هنر یا فروشنده یا کیوریتور. افرادی که آن را می خوانند به دنبال یک تجربه غنی از کار شما هستند و اثبات اینکه شما در مورد آنچه می سازید فکر کرده اید. آنها می خواهند صدای شما را بشنوند – نه صدای برخی از ربات های اصطلاحات هنری فرمولی.

بنابراین ، برخی از مواردی که باید اجتناب شود:

تضاد های شدید:

آیا کار شما واقعاً “بررسی عجیب و غریب بودن فضاهای داخلی و خارجی است؟” آیا این “هم عادی و هم رسمی است؟” “روشنایی و تاریکی؟” (به همین ترتیب ، از خود بپرسید ، آیا کار شما واقعاً “مرز بین متن و زیرمتن را محو می کند؟”)

کلیشه های تنبلانه:

فقط شما کارهای هنری خود را می سازید – بنابراین آیا کلماتی که برای توصیف آن استفاده می کنید نیز نباید منحصر به فرد و خاص باشند؟ اگر متوجه شدید که ازبعضی از کلمات را به عنوان ابزاری پر طمطراق وجلوه دهنده برای ایده های دشوار بیان می کنید ، من توصیه می کنم لیست “کلمات ممنوع” خود را تهیه کنید و آن را در جایی مفید نگه دارید. بعد ، به یادداشت های طوفان فکری خود برگردید و کلمات یا عباراتی را انتخاب کنید که به طور ساده و خلاصه ، تازه و کاملاً مرتبط با کار شما باشند.

محدوده کاذب :

آیا آثارشما “از نقاشی تا مجسمه سازی تا ویدئو تا کتاب های هنرمند” است یا شما به سادگی “نقاشی ، مجسمه ، فیلم و کتاب هنرمند” می کنید؟ محدوده کاذب نوعی نوشتن گسترده و کاملاً پذیرفته شده در این روزها است ، اما یک خواننده با تجربه متوجه آن می شود و شما را به خاطر آن قضاوت می کند.

یک محدوده کاذب وقتی یک پیوستار واقعی وجود ندارد یک پیوستار بین یک چیز و چیز دیگر ایجاد می کند. بله ، پالت شما می تواند “از آبی تا قرمز” باشد (رنگ یک طیف است). اما تأثیرات شما نمی تواند شامل “همه چیز از اجرای کمدی واندا سایکس تا اسباب بازی تاماگوتچی تا گوی شیشه ای درخت کریسمس” باشد (هیچ نقطه میانی بین تاماگوتچی و تینسل وجود ندارد).

تئوری : دوست و همکار فوق العاده خردمند من ، بین گیلسدورف ، مشاور قدیمی دبیر دنیای هنر ، این را به بهترین وجه می گوید:

«تئوری هنر تنها در صورتی جایگاه در بیانیه هنرمند دارد که ارتباط مستقیمی با تمرین روزمره هنر شما داشته باشد. در غیر این صورت ، از آن صرف نظر کنید. “

بین گیلسدورف

شما پیش نویس دارید، حالا چه؟

شما طوفان فکری کرده اید ، به چی و چرا پاسخ داده اید. شما از همه موارد بالا اجتناب کرده اید. اما به احتمال زیاد هنوز چمدان اضافی زیادی در این بیانیه دارید ، یا لحن کاملاً مطلوبی نیست ، یا احساس می کنید هنوز جای کار دارد . اکنون باید متن بیانیه خودتان را ویرایش ، اصلاح ، اصلاح ، اصلاح و بازهم از نو بنویسید.

بیانیه خود را با صدای بلند بخوانید

به من اعتماد کن ، این جواب می دهد. همانطور که می خوانید ، از خود بپرسید: آیا دقیق است؟ آیا توصیفی است؟ آیا قانع کننده است؟ این منم؟ آیا این بیانیه به راحتی می تواند برای آثار شخص دیگری اعمال شود؟ اطمینان حاصل کنید که مخصوص آن چیزی است که شما می سازید – و احساسی را در مورد اینکه شما که هستید به خواننده ارائه می دهد.

در حین بازخوانی استیتمنت هنری به هنر خود نگاه کنید

به یاد داشته باشید ، بیانیه هنرمند شما باید جاری و روان و به روز مناسب هنر شما باشد. نیازی نیست که یک مجموعه گسترده را از ابتدای روزهای کودک هنرمند خود تا لحظه حاضر جمع بندی کنید. باید هر تصویری را که در کنار آن ارائه می دهید منعکس کند. به عبارتی دیگر ، بیانیه هنرمند شما نباید آنچنان باشد که انگار در مورد اینستالیشن هایی به اندازه اتاق صحبت کنید در حالی که تصاویر شما چند آبرنگ در مقیاس کوچک هستند.

برروی متن به شکل مداوم کار کنید

با صدای بلند بخوانید ، ویرایش کنید. با صدای بلند بخوانید ، ویرایش کنید. کمی استراحت کنید (یک روز ، یک هفته) ، به آن برگردید ، آن را با صدای بلند بخوانید و سوالات فوق را دوباره بپرسید. به یاد داشته باشید که این لازم نیست که نمایانگر کار شما برای همیشه و همیشه باشد. بیانیه هنرمند مانند قانون اساسی ایالات متحده سندی زنده است. می توانید هر زمان که دوست دارید آن را به روز کنید.

استیتمنت هنری کوتاه تر بهتر است

مقرون به صرفه بودن با کلمات ، اثبات می کند شما می دانید چه کاری انجام می دهید ، به کار خود اطمینان دارید و برای مشروعیت بخشیدن به آن مجبور نیستید آن را به زبان مفصل بیان کنید. طول بیان شما باید در حدود 100 تا 300 کلمه باشد. (این نمونه ای از دامنه واقعی یک بیانیه درست است)

چگونه یک استیتمنت هنری بنویسیم ؟(قسمت سوم)
چگونه یک استیتمنت هنری بنویسیم ؟(قسمت سوم)

در استیتمنت هنری مخاطبان خود را در نظر بگیرید

لحنی که در بیانیه هنرمند برای یک نمایش گروهی محلی می گیرید احتمالاً باید با بیانیه هنرمندی که برای یک جایزه 100000 دلاری می نویسید متفاوت باشد. هر وقت شروع به کار کردن بر روی بیانیه خود کردید ، به یاد داشته باشید که از خود بپرسید که این متن خاص برای چه کسی یا چه چیزی مناسب است.

یک بدنه متن اصلی بنویسید که بتواند به عنوان پایه و اساس کلیه بیانیه های هنرمند در آینده باشد ، اما اطمینان حاصل کنید که برای هر برنامه ، نمایشگاه و درخواست مجدداً بازبینی و ارزیابی مجدد می کنید.

برای اینکه بدانید چگونه بیانیه هنرمند شما به درستی دریافت می شود ، و اگر کاری را که می خواهید انجام دهد را انجام می دهد ، باید افراد دیگر آن را بخوانند. من توصیه می کنم مخاطبان متنوعی از دوستان هنری و دوستان غیر هنری ، خانواده و مربیان پیدا کنید. این گزاره باید تا حد امکان خوانا باشد. به آنها بگویید که بی رحمانه با شما صادق باشند و به صحبت های آنها گوش دهند.

دوری از اشتباهات تایپی در استیتمنت هنری

از یک دوست نویسنده بخواهید بیانیه شما را برای اشتباه تایپی بخواند. از شخص دیگری بخواهید آن را برای اشتباه تایپی بخواند. بررسی سه گانه برای اشتباه تایپی!

و مهمتر از همه ، به افرادی که از آنها می خواهید بازخورد بدهید ، وقت کافی برای خواندن بیانیه و پاسخ دادن به شما بگذارید. این کار را انجام ندهید: “سلااااام ،خوندن این متن یک ساعت زمان میبرد ، آیا می تونی این متن رو برای من بازخونی کنی ؟
مرررسی خداحافظ!”

به طور خلاصه

همانطور که کسانی که ورزش می کنند می گویند : بدون درد ، بدون سود.
نوشتن بیانیه ها دشوار است ، اما برای شما خوب است. آنها می توانند به بقیه کمک کنند تا درک عمیق تری از هنر شما پیدا کند ، احساس ارتباط بیشتری با آن هنر داشته باشد و در نهایت برای آن ارزش قائل شود. آنها می توانند به شما کمک کنند تا کلمات خود را عملی کنید ، به شما زبان می دهند تا بفهمید چه کاری انجام می دهید و چرا کل این روند خلق هنر شگفت آور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.