Ultimate magazine theme for WordPress.

چگونه یک استیتمنت هنری بنویسیم ؟(قسمت اول)

چگونه یک استیتمنت هنری بنویسیم ؟
چگونه یک استیتمنت هنری بنویسیم ؟

مقدمه و تصمیم نوشتن

من دوست دارم به استیتمنت (بیانیه) هنرمند به عنوان سخنرانی تقدیمی عروسی به دنیای هنر فکر کنم. ناگهان در مقابل جمعیتی از چهره های منتظر درجا هستید و سعی می کنید رابطه ای (بین شما و هنر خود) را که همیشه به طور شهودی احساس کرده اید ، بیان کنید. همه ما آن سخنرانی های تقدیمی را دیده ایم. آنها خوب پیش نمی روند.

اما اگر پیش از این وقت و انرژی لازم را برای ساخت پیام خود بگذارید ، در واقع به درک جمعیت از اهمیت این رویداد (هنر خود) اضافه خواهید کرد و به آنها کمک خواهید کرد عمیق تر احساسات را احساس کنند.

من درتمام طول زمانی که به کار هنر مشغول بودم ، با بیانیه هنرمند خودم سر و کله میزدم و باید اعتراف کنم ، این هرگز وظیفه ای نیست که با خوشحالی به آن نگاه کنم. این ، با وجود این واقعیت این است که من در مورد هنر برای گذران زندگی می نویسم. اما خواندن بیانیه هنری دیگران چیزهای زیادی به من آموخته است که چه عواملی موثر است و چه عواملی موثر نیست ، و چگونگی مهندسی معکوس یک سخنرانی تقدیمی افتضاح را یاد گرفتم که در نهایت منتهی شد به طرز نوشتن یک : بیانیه ای روشن ، مختصر و جذاب از هنرمند.

اول کار های مهم :

بیانیه هنرمند چیست؟

به منظور شفافیت ، بیایید “بیانیه هنرمند” را تعریف کنیم ، زیرا من قبلاً با معرفی یک استعاره عروسی در ترکیب ، توضیح چیزهای پیچیده ای را ضروری کردم.

بیانیه هنرمند مجموعه ای از جملات نه چندان طولانی است که توصیف می کند چه چیزی می سازید و چرا آن را می سازید. این مانند تجربه توضیح دادن کار هنری شما به عنوان یک هنرمند است که با کسی درباره کار خود صحبت می کنید به گونه ای که به تجربه او در مشاهده آن اثر اضافه شود.

در اینجا چند نکته وجود دارد که یک بیانیه هنرمند نباید باشد : یک مانیفست ، یک سخنرانی تاریخ هنر ، یک داستان در مورد کشف هنر ، داستان کوتاه ، خود روانکاوی ، یک رشته صفت ، یک نظریه بزرگ درباره هر آنچه که شما ساخته اید یا یک لیست موفقیت های شغلی شما.

چگونه یک استیتمنت هنری بنویسیم ؟

هنگامی که برای اقامت ، کمک هزینه و گاهی فرصتهای نمایشگاه اقدام می کنید ، از شما درخواست می شود اظهارات هنرمند را ارائه دهید. من هنگامی که برای برنامه های MFA اقدام کردم ، اولین استیتمنت (بیانیه) مهم خود را نوشتم و راز کار این است:

حتی اگر نوشتن آنها دشوار باشد ، بسیار مفید هستند. این واقعاً به من کمک می کند تا تمرین خودم را درک کنم که هر چند ماه یک بار بنشینم و این چیز انفرادی غیرکلامی را که ساعت های بی شماری را صرف آن می کنم برای مخاطبان خاص به کلمات ترجمه کنم.

اگر این راهنما را می خوانید و شب قبل از ثبت نام در یک برنامه مهم نیست ، در حال حاضر وضعیت خوبی دارید. اظهارات هنرمندان زمان می برد ، اما لازم نیست شکنجه تان باشد . اگر می توانید عادت کنید که عقب بروید ، کار خود را ارزیابی کنید و چند جمله در مورد آن بنویسید…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.